Termékek

Felhasználási terület

Mezőgazdasági Kommunális Kizárólagos márkaképviselet

3; Mi tartozhat konkrétan a beruházási költségen kívül egy gép Teljes Tulajdonlási Költségébe (TTK)?

3; Mi tartozhat konkrétan a beruházási költségen kívül egy gép Teljes Tulajdonlási Költségébe (TTK)?

Hogyan csoportosítsuk a költségeket? Mi mindenre kell, hogy gondoljunk egy gépberuházás tervezésénél?

Egy hosszú távú beruházáshoz -mint amilyen egy magas minőségű traktor vagy professzionális fűnyírógép- elengedhetetlen a megfelelő költségelemzés és megtérülés vizsgálat. Ne legyenek azonban illúzióink, hazánkban csakis a beruházási költségek összevetésén alapulnak a szakmai döntések és csak néhány helyen kérnek be adatokat a várható fenntartási költségekről. A költségeket azonban rendkívül könnyen lehet csoportosítani és rendezni. Az előző részben vázolt beszerzési ár, fenntartási költség és egyéb költségek mellett az egyszeri és az ismétlődő költségek szerinti csoportosítás is hatékony lehet és még csak közgazdásznak sem kell lenni hozzá. A beszerzési költség általában egy egyszeri, nagyobb kiadás, a többi pedig ismétlődő kisebb.


toro_reelmaster


 


Üzemanyag költség:



Az üzemeltetés során felhasznált összes üzemanyag költsége, megközelítőleg a Teljes Tulajdonlási Költség (TTK) 10-15 százaléka. Az új kedvező fogyasztású motorokkal, vagy hibrid meghajtás alkalmazásával ez a költség nagyban csökkenthető. Jelenleg (2017.11.02) egy tervezet szerint az elektromos áram is jövedéki adó köteles lesz, amennyiben üzemanyagként használják fel. 


Tervezett karbantartási költség:



Egy géphez tervezett karbantartási költségek, melyeket a gyártó előzetesen is közöl, általában üzemóránként megadva. Milyen intervallumonként kell cserélni az olajszűrőt, levegőszűrőt, gumiköpeny elhasználódása stb. Egy megbízható márkánál, mint amilyen Toro a megfelelő karbantartással a nem tervezett szervizköltség nagyban csökkenthető.


Nem tervezett szerviz költség:



Meghibásodások vagy bosszantó balesetek mindenkivel előfordulnak. Egy megbízható márkánál azonban ez a költség minimális.


Munkaerő szükséglet:



Általában ez a legnagyobb költsége az erőgépek üzemeltetésének. Egyes források szerint a Teljes Tulajdonlási Költség (TTK) felét is ez teheti ki.


Biztosítási költség:



Az autóknál a kötelező biztosításhoz hasonló. Ha biztosítjuk erőgépünket, akkor ez az összeg is jelentős lehet évek távlatában. 


Haszonáldozat:



Ha az erőgép megvásárlására fordított pénzt betettük volna a bankba kamatozni (vagy mást vettünk volna rajta és azt használtuk volna), akkor a kamat összegéből (vagy a másik termelőeszköz hasznából) származó haszon.


Amortizáció:



Az amortizácó az eszköz folyamatos használatból származó műszaki és gazdasági értékcsökkenés pénzben kifejezett értéke, más néven értékcsökkenés. 


Tárolási és őrzési költség:



Ha rendelkezünk egy nagy telephellyel és folyamatos őrzéssel, akkor nem gond, de ha bérelnünk kell egy helyet, vagy őriztetnünk kell az új gépünket, akkor évek távlatában ez is tetemes összeg lehet. 


A következő részben megmutatjuk, hogy mikor érdemes lecserélni a régi gépeket.


Előző részekből:


2; Miért fontos a Teljes Tulajdonlási Költség (TTK) elemzése és a tervezés


1; Mi a TTK? Miért fontos? Hogyan befolyásolja ez a gépvásárlást?



vissza az előző oldalra

3; Mi tartozhat konkrétan a beruházási költségen kívül egy gép Teljes Tulajdonlási Költségébe (TTK)?

A kiemelt mezők kitöltése kötelező!






  • Antonio Carraro
  • Toro
  • Gianni Ferrari
  • Club Car
  • Trilo
  • Rinieri
  • Caroni
  • Agria
  • Vandaele
  • Ravenna
  • Tennant
  • Caravaggi
  • AFT
  • Holmac
  • Dutchman
  • Mathieu
  • MDB
  • Allett
  • Wiedenmann
  • OSMA